FAQ

Tilaus
Onko haluamastani tuotteesta saatavana tiettyä väriä tai kokoa?

Näet suoraan verkkokaupastamme, onko tuote saatavilla. Väri- ja kokovalintojen yhteydessä näet välittömästi, mitä värejä ja kokoja varastossa on. Niiden joukosta voit valita haluamasi yhdistelmän.

Toimitetaanko haluamani tuote jälkitoimituksena? Miten saan tiedon siitä, kun haluamaani tuotetta on jälleen saatavilla?

Voit tehdä verkkokaupassamme tuotetta koskevan ilmoituspyynnön. Se tapahtuu valitsemalla haluamasi tuote (esim. väri ja koko) tuotesivulla ja napsauttamalla painiketta Ei valitettavasti saatavana juuri nyt
(tee ilmoituspyyntö).
Kun haluamaasi tuotetta on jälleen varastossamme, saat asiasta ilmoituksen sähköpostiisi. Jos tuotetta ei enää voi tilata, ilmoituspyyntöä ei voi tehdä.

En löydä etsimääni tuotetta verkkokaupastanne. Voitteko tilata sitä?

Valitettavasti emme voi tilata tuotteita, jotka eivät kuulu valikoimaamme.

Haluaisin erillistarjouksen koulua, yhdistystä tai organisaatiota varten. Mitä teen?

Teemme sinulle mielellämme yksilöllisen tarjouksen. Kätevin tapa edetä asiassa on lähettää meille yhteydenottolomakkeella tarkat tiedot haluamistasi tuotteista, määristä, ko'oista ja malleista. Tarvitsemme ehdottomasti myös kaikki yhteystietosi, kuten etu- ja sukunimen, yhdistyksen/yrityksen nimen, katu- ja postiosoitteen, sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron ja yhteyshenkilön nimen. Saat meiltä viipymättä sähköpostiisi yksilöidyn tarjouksen, joka ei velvoita sinua mihinkään.

Olen saanut tuotteen, joka poikkea tilauksestani. Mitä teen?

Jos huolellisesta laadunvalvonnastamme huolimatta olet saanut väärän tuotteen, korvaamme sinulle tuotteen ostohinnan. Palauta väärä tuote meille ja merkitse palautuksen syy palautuskuponkiin (palveluinfo). Me vastaamme tietenkin palautuskustannuksista.

Minulla on ongelmia tilauksen tekemisessä. Mistä saan apua?

Vaikea kysymys!
Yleisissä tilausprosessia koskevissa kysymyksissä asiakaspalvelumme auttaa sinua aina mielellään.

Voinko muuttaa tilaustani tai peruuttaa sen?

Voimme peruuttaa tilauksesi vain tiettyyn pakkaus- ja lähetysprosessin vaiheeseen saakka. Sen jälkeen peruuttaminen ei ole mahdollista. Tilauksesi on kuitenkin lähetysvalmis jo muutaman tunnin kuluttua sen saapumisesta. Lähetä siis peruutustoiveesi meille mahdollisimman nopeasti. Emme valitettavasti voi tehdä muutoksia tilaukseesi, koska myös maksupalveluntarjoajiemme yleiset ehdot sitovat meitä tältä osin.

Maksaminen
Miten voin maksaa?

Mahdolliset maksutavat on esitelty täällä. Käytettävissäsi olevat maksutavat näytetään tilausprosessin aikana.

Miten saisin tilaamani tuotteet mahdollisimman nopeasti?

Jos tilauksen maksutapa on Paypal, luottokortti, debitkortti, suoramaksu, postiennakko tai lasku, voimme käsitellä sen saman tien. Jos teet tilauksesi arkipäivänä kello 14 mennessä, tuotteet lähtevät yleensä matkaan vielä saman päivän aikana.

Voinko faksata teille etukäteen maksutositteen tai lähettää sen sähköpostitse toimituksen nopeuttamiseksi?

Ymmärrämme toki, että haluat saada pakettisi niin nopeasti kuin mahdollista. Emme kuitenkaan voi nopeuttaa toimitusprosessia, vaikka lähettäisit meille tositteen maksusta. Kohdassa Miten saisin tilaamani tuotteet mahdollisimman nopeasti? kerrotaan, miten toimia toimitusprosessin jouduttamiseksi.

Miten maksaminen tapahtuu ostettaessa laskuun?

Laskuun ostamiseen liittyvän prosessin hoitaa yhteistyökumppanimme Payolution GmbH. Laskuun ostaessasi sinun tarvitsee maksaa vain ne tuotteet, jotka todella haluat pitää ja joita et halua palauttaa. Jos palautat tuotteita, emme lähetä sinulle uutta, päivitettyä laskua. Laskuun ostettaessa laskun maksuehto on 14 päivää. Tietoa luottokelpoisuuden tarkistamisprosessista löydät tietosuojasivultamme.

Ostin laskuun, ja sain maksukehotuksen, vaikka palautin tuotteet.

Joskus laskun eräpäivä voi laskuun ostettaessa mennä ristiin tuotepalautuksen ajankohdan kanssa. Jos olet saanut meiltä sähköpostiisi kyseistä tilausta koskevan palautusvahvistuksen, voit jättää maksukehotuksen huomiotta.

Olen maksanut laskuni, mutta sain silti maksukehotuksen!

Olemme pahoillamme, ei ole tarkoitus aiheuttaa mielipahaa!
Tarkista, oletko siirtänyt laskun summan nykyiseen laskuun painetulle pankkitilille ja oletko antanut oikean maksuperusteen.

Miksi en voi ostaa tuotteita laskuun?

Meidän on valitettavasti oltava varovaisia laskuun ostamisen kanssa.
Siksi yhteistyökumppanimme Payolution tarkistaa asiakkaan luottokelpoisuuden laskuun ostettaessa. Jos luottokelpoisuutta ei voida todeta, emme voi valitettavasti tarjota laskuun ostamista maksutavaksi. Tietoa luottokelpoisuuden tarkistamisprosessista löydät tietosuojasivultamme.

Mistä löydän laskuni?

Lähetämme laskun sinulle samassa paketissa tilaamiesi tuotteiden kanssa. Jos et löydä laskua, lähetämme sinulle mielellämme kopion laskusta sähköpostitse. Pyydä sitä asiakaspalvelustamme.

Miksi en voi maksaa tuotteita luottokortilla?

Turvallisuussyistä olemme asettaneet luottokortilla maksettavien tilausten arvolle ylärajan. Raja ilmenee Maksutavat-sivulta. Luottokortilla ei voi myöskään maksaa pakettipisteisiin tai kotiosoitteesta poikkeavaan toimitusosoitteeseen lähetettäviä tilauksia.

Mikä on kortin tarkastusnumero, jota luotto- tai debitkortilla maksamisen yhteydessä tiedustellaan?

Tarkastusnumero on luotto- tai debitkorttisi takapuolella allekirjoituskentän läheisyydessä.

Tilausten toimittaminen ja lähettäminen
Onko tilaukseni jo lähetetty?

Lähetyspäivän iltana lähetämme sinulle sähköpostitse lähetysvahvistuksen ja pakettisi seurantalinkin. Jos sinulla on asiakastili, voit seurata lähetyksen tilannetta myös kohdasta Tilaushistoria.

Milloin tilaukseni lähetetään?

Tavallisesti lähetämme tilauksen seuraavana työpäivänä, jos tilauksesi on saapunut meille aamupäivällä. Jos teet tilauksen vasta iltapäivällä tai illalla, lähetys tapahtuu toisena työpäivänä tilausajankohdasta. Kampanja-aikoina lähetys saattaa hieman viivästyä. Huomaa myös, että logistiikkamme on viikonloppuisin suljettu ja perjantai-iltana saapuneet tilaukset voidaan käsitellä vasta maanantaina.

Mihin maihin toimitatte tuotteita?

Voimme toimittaa moniin Euroopan maihin. Lähetyskulut-sivulta näet kaupassa valittavissa olevat toimitusmaat. Jos et löydä sieltä omaa maatasi, kannattaa katsoa sivulta Bergfreunde.de (saksa) tai Bergfreunde.eu (englanti).

Miten suuret lähetyskulut ovat?

Lähetyskulut määräytyvät toimitusosoitteen mukaan. Olemme koonneet tiedot lähetyskuluista selkeään taulukkoon.

Mitä teen kuljetusvaurion yhteydessä?

Tarkasta heti paketin saatuasi, että se on kokonainen ja ehjä. Jos paketissa on näkyviä vaurioita, kieltäydy vastaanottamasta pakettia. Lisätietoja on täällä.

En ole päivisin kotona. Voinko pyytää toimittamaan tilaukseni johonkin muualle kuin kotiosoitteeseeni?

Ilman muuta. Tilauksen yhteydessä voit valita laskutusosoitteesta poikkeavan toimitusosoitteen. Huomaa kuitenkin, että emme voi toimittaa tilauksia postilokero-osoitteisiin.

Olen tehnyt useita tilauksia. Voiko ne yhdistää toisiinsa?

Käsittelemme jokaisen tilauksen mahdollisimman nopeasti. Siksi tilauksia ei valitettavasti voi yhdistellä jälkikäteen.

Reklamaatiot
Olen saanut viallisen tuotteen. Mitä teen?

Onpa harmillista. Pahoittelumme! Takuuasioissa autamme sinua kaikin voimin! Kaikki takuuasioihin liittyvät tiedot olemme koonneet Reklamaatiot-sivullemme.

Saanko rahani takaisin?

Perustellussa takuutapauksessa sinulla on lakisääteinen oikeus saada puute korjattua. Jos se ei onnistu, saat rahasi takaisin.

Palauttaminen
Voinko palauttaa tuotteen, jos en pidä siitä tai se ei sovi minulle? Mistä saan pakettikortteja? Miten palautuslähetys pitäisi pakata?

Ilman muuta voit palauttaa tuotteita, jotka eivät vastanneet odotuksiasi, tai tilata sopivan koon jälkikäteen.
Olemme koonneet kaikki palautusta ja peruutusta koskevat tiedot Palautukset-sivulle.

Voinko palauttaa useampia tilauksia yhdessä paketissa?

Kyllä. Jos haluat palauttaa tuotteita useammasta tilauksesta tai jos tilauksesi on toimitettu useammassa paketissa, voit palauttaa tuotteet meille yhdessä paketissa. Pakkaa kaikki tuotteet, jotka haluat palauttaa, yhteen pakettiin, liitä mukaan kaikki täytetyt palautuslomakkeet ja liimaa paketin ulkopuolelle palautustarra.

Voinko vaihtaa tilaamiani tuotteita?

Tuotteiden vaihtaminen suoraan ja hyvittäminen ei ole mahdollista. Jos pidät jostakin tuotteesta, mutta haluaisit saada sen toisenvärisenä tai -kokoisena, toimi näin: Palauta vääränlainen tuote meille tavallisena palautuslähetyksenä. Tilaa sitten uusi tuote uutena tilauksena verkkokaupassamme tai asiakaspalvelumme kautta. Verkkokaupassa näet heti, onko tuotteesta saatavana haluamaasi väriä ja kokoa.
Olemme koonneet kaikki palautusta ja peruutusta koskevat tiedot Palautukset-sivulle.

Miten ostohinta hyvitetään minulle, jos palautan tuotteita? Milloin palautetut tuotteet korvataan?

Ostohinta hyvitetään sinulle 7 päivän kuluessa samalla maksutavalla, jolla maksoit tilauksesi. Jos käytit ensimmäisessä tilauksessa maksutapana suoramaksua, älä peru jo tapahtuneita suorituksia itse, sillä siitä aiheutuu suuret kustannukset, jotka meidän on perittävä sinulta.

Olen saanut tuotteen, joka poikkea tilauksestani. Mitä teen?

Jos huolellisesta laadunvalvonnastamme huolimatta olet saanut väärän tuotteen, lähetämme sinulle tietenkin viipymättä oikean tuotteen. Vaihtoehtoisesti voimme palauttaa sinulle tuotteen ostohinnan. Palauta väärä tuote meille ja merkitse palautuksen syy palautuskuponkiin (palveluinfo). Me vastaamme tietenkin palautuskustannuksista.

Uutiskirje
En halua saada uutiskirjettä!

Uutiskirjeen peruuttaminen on hyvin helppoa. Riittää, kun napsautat uutiskirjeen lopussa olevaa tilauksen peruutuslinkkiä. Huomaa, että sinun on peruttava uutiskirjeen tilaus erikseen kaikkiin sähköpostiosoitteisiin, jotka olet ilmoittanut rekisteröitymisen yhteydessä.

Alennuskupongit
Olen unohtanut käyttää uutiskirjeeseen sisältyneen alennuskuponkini.

Alennuskuponkia ei voi käyttää jo tehtyihin tilauksiin, eikä sitä voi yhdistää muihin alennuskuponkeihin.
Tervetuliaisina saatavan alennuskupongin voi käyttää, jos tilauksen arvo (palautukset pois lukien) on vähintään 40 euroa. Tilausta ja henkeä kohden lahjakortin uutiskirjeen tilaamisesta voi saada vain kerran.

Mistä löydän lahjakortit?

Voit ilman muuta ostaa meiltä myös lahjakortteja. Voit tilata niitä kuin mitä tahansa tuotteita, ja saat lahjakorttisi vakuutettuna postipakettina.

Käyttäjätili
Olen unohtanut Bergfreunde.fi-salasanani. Mitä teen?

Voit luoda uuden salasanan verkkokauppaamme. Napsauta sivun yläosassa olevaa tilisymbolia ja sen jälkeen Unohtuiko salasana -linkkiä. Saat saman tien sähköpostiisi uuden salasanan.

Asiakaspalvelu yhteystiedot
Minulla on ongelma tai kysymys. Mistä saan apua?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tavoitat meidän maanantaista perjantaihin kello 10:00–18:00 puhelinnumerosta +49 7121/70 12 0. Voit myös lähettää meille viestin yhteydenottolomakkeella.

Onko sinulla vielä kysyttävää? Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään!
Christian/asiakaspalvelu

Bergfreunden työntekijä Christian

Etkö löytänyt etsimääsi vastausta? Kysy meiltä!

Sähköposti: Lähetä meille sähköpostia
puhelin: +49 7121/70 12 0
Ma–pe klo 10:00 - 18:00

€ 5 saman tien
Seuraavaa tilaustasi varten
Ei kiitos.